ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Κυριακή 11 Ιουνίου 2017

Η LG Electronics εχει εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή

"Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση και η συνολική προσέγγιση που υιοθετήσαμε, είχε για την εταιρεία εξαιρετικά αποτελέσματα. Σε μια εποχή πολύ δύσκολη για την αγορά η LG Electronics Ελλάδας έχει εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή", τονίζει ο Άρης Κουτελός, γενικός διευθυντής της LG Electronics Ελλάδας. 


 Της Λέττας Καλαμαρά 


-Kύριε Κουτελέ, θα θέλαμε να μας δώσετε το στίγμα της πορείας της LG στην ελληνική αγορά, τα 15 χρόνια, που υπάρχει ως θυγατρική στη χώρα μας;

Την πρώτη επταετία παρατηρήθηκε η γρήγορη ανάπτυξη της αγοράς, λόγω της εκρηκτικής εξέλιξης της τεχνολογίας αλλά και των ελληνικών εταιρειών που ασχολούνται τόσο με το χονδρικό όσο και με το λιανικό εμπόριο, μέσω της εισαγωγής τους στο αναπτυσσόμενο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Μέσα σε αυτήν τη δεκαετία, λοιπόν, η LG ήταν μία από τις εταιρείες που πραγματοποίησε δυναμική εισαγωγή στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, φέρνοντας στην παγκόσμια αγορά την πρώτη Ultra Ηigh Definition (UΗD) 3D TV 84 ιντσών, την πρώτη 4Κ τηλεόραση που αξιοποιεί την τεχνολογία OLED, την πρώτη webOS Smart TV και το πρώτο κινητό με οθόνη ανάλυσης Quad HD. Κατά την ίδια περίοδο, η εταιρεία εισάγει την καινοτομία στο design των κλιματιστικών με τη σειρά Art Cool, των κινητήρων Direct Drive στα πλυντήρια ενώ παρουσιάζει τα μοναδικά Door-in-Door ψυγεία που ξεχωρίζουν αμέσως.

Ωστόσο, η κρίση στην ελληνική οικονομία το 2009 οδήγησε σε μεγάλες ανακατανομές στο επίπεδο των κατασκευαστών με την LG Electronics Hellas να είναι ανάμεσα στις εταιρείες που όχι απλά επιβίωσε αλλά απέκτησε και υψηλότερο μερίδιο αγοράς εδραιώνοντας τη θέση της στη συνείδηση του καταναλωτή. Σημαντικό παράγοντα επίσης στην επιτυχημένη πορεία της εταιρείας αποτελεί και η συμβολή του Τμήματος LG Business Solutions που δραστηριοποιείται δυναμικά στους σημαντικούς για την ελληνική οικονομία τομείς όπως του Τουρισμού και του Λιανεμπορίου μέσω της παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και καινοτόμων προϊόντων.

Η επιβράβευση της προσπάθειας των ανθρώπων που εκπροσωπούν την LG έρχεται από τις διακρίσεις της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, όπως το βραβείο Προμηθευτής της Χρονιάς Λευκών και Μαύρων συσκευών 2014’,Προμηθευτής Τεχνολογίας της Χρονιάς 2016’, το Gold βραβείο, στην κατηγορία Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το Gold βραβείο στην κατηγορία Best Greek Hotel Technology Innovation και το Silver βραβείο στην κατηγορία Best Hotel Supplier στο πλαίσιο των Greek Hospitality Awards 2017.

Tέλος, θα ήθελα να μοιραστώ ότι είναι σημαντικό για εμάς να συμμετέχουμε ενεργά σε δράσεις που προσφέρουν στην τοπική κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούμαστε, με στόχο να διευκολύνουμε ή να επιλύσουμε κοινωνικά ζητήματα με τον δικό μας τρόπο. Αποτελεί στρατηγική της εταιρείας μας η στήριξη πρωτοβουλιών όπως του Ithaca Laundry Project, με σκοπό την επίλυση των προβλημάτων καθαριότητας των αστέγων της Αθήνας, καθώς και της  ονομαστικής μας χορηγίας στο LG AegeanBall Festival, μίας πρωτοβουλίας που ξεκίνησε από τον διεθνή μπασκετμπολίστα Γιώργο Πρίντεζη σε συνεργασία με τον Δήμο της Σύρου – Ερμούπολης και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Το LG AegeanBall Festival είναι μια σημαντική διοργάνωση όχι μόνο από πλευράς αθλητικού ενδιαφέροντος αλλά και λόγω του τουριστικού και του κοινωνικού του χαρακτήρα καθώς υποστηρίζει τα τοπικά ιδρύματα της Σύρου, συνεισφέρει στην αύξηση του τουρισμού και αναδεικνύει το αθλητικό ιδεώδες.

-Ποια είναι η θέση της εταιρείας στην αγορά και σε ποιες προϊοντικές κατηγορίες δίνει ιδιαίτερη έμφαση; 

Το 2016 ήταν μία σχετικά καλή χρονιά, δεδομένου της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, ο κλάδος της τηλεόρασης μέσα στο 2016 διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2015, ενώ οι λευκές συσκευές παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 4%. Συνολικά, η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων είχε μια αύξηση κοντά στα επίπεδα του 2%. Τα μερίδια της LG, στην προηγούμενη χρονιά, έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα, δίνοντας μας την πρώτη θέση στα ψυγεία και στα πλυντήρια, όπως και στα Monitors, αλλά και φτάνοντας τα μερίδια της τηλεόρασης σε επίπεδα άνω του 30%.
Αξίζει να προσθέσω ότι η πορεία του Επαγγελματικού τμήματος της LG, παρά τη συνεχή ύφεση της ελληνικής αγοράς, είναι εξαιρετική. Αυτό αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας μας αφού το τμήμα B2B αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το 25% του συνολικού τζίρου της LG Ελλάς με συνεχώς αυξανόμενη τάση. Συγκεκριμένα, η LG Electronics κατέχει την 1η θέση τόσο στον τομέα των ξενοδοχειακών τηλεοράσεων όσο και των digital signage τηλεοράσεων με μερίδια που ξεπερνούν το 50%. Επιπλέον, στον τομέα του επαγγελματικού κλιματισμού κατέχουμε μία από τις δύο κορυφαίες θέσεις της αγοράς με πληθώρα υλοποιημένων έργων είτε αυτά αφορούν σε ανακαινίσεις ή νέα έργα από κάθε είδους επαγγελματικό χώρο (π.χ. ξενοδοχεία, γραφεία, χώροι λιανικής πώλησης κτλ). Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ότι βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση και ότι η συνολική προσέγγιση που υιοθετήσαμε είχε για την εταιρεία εξαιρετικά αποτελέσματα.

 -Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το 2017 και ποια είναι η εκτίμηση σας για την πορεία της εταιρείας σε μια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που βρίσκεται σε ύφεση όπως δείχνουν και τα στοιχεία της GFK;...

Είναι αλήθεια ότι από τους κλάδους που επηρεάστηκαν περισσότερο από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών ήταν αυτός των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας. Ωστόσο, η LG πλέον, κατέχει ηγετική θέση στις περισσότερες καταναλωτικές κατηγορίες, οπότε στόχος μας μέσα στο 2017 είναι να διατηρήσουμε την πρωτιά προσφέροντας premium προϊόντα τεχνολογικής υπεροχής για ‘Καινοτομία για μία Καλύτερη Ζωή’ στους καταναλωτές με έμφαση στον πρωτοποριακό σχεδιασμό και την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς και υπηρεσίες που βελτιώνουν την καθημερινότητα των επαγγελματιών.  

Θεωρούμε ότι έχουμε τα κατάλληλα εφόδια καθώς το Lineup τόσο των οικιακών συσκευών όσο και της οικιακής ψυχαγωγίας που θα είναι διαθέσιμα μέσα στο 2017 θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο. Από τα εντυπωσιακά προϊόντα μας για αυτή τη χρονιά αξίζει εν συντομία να αναφέρω από την κατηγορία των ψυγείων το LG InstaView και από την κατηγορία των πλυντηρίων το επαναστατικό TWINWash, καθώς και το lineup των LG OLED τηλεοράσεων που ενσωματώνουν τις τεχνολογίες Dolby Vision™ και Dolby Atmos™. Ειδικά η σειρά W7, θα εντυπωσιάσει το καταναλωτικό κοινό, φέρνοντας επανάσταση στο τρόπο τοποθέτησης της τηλεόρασης στον χώρο, μιας και δεν μιλάμε πια για συσκευή, αλλά για ένα κομμάτι εύκαμπτο γυαλί!

Στον κλάδο των επαγγελματιών η LG συγκεντρώνει τα βλέμματα με τις οθόνες digital signage, όπως η LG Flexible Open Frame OLED, η LG In-Glass Wallpaper OLED και η Ultra Stretch LED. Πρόκειται για καινοτόμες λύσεις digital signage, οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη να παρέχουν στους πελάτες τους εντυπωσιακές εμπειρίες θέασης ενώ είναι ιδανικές για εφαρμογές στον τομέα της διαφήμισης, των ψηφιακών τεχνών, της εκπαίδευσης, της φιλοξενίας κ.α.


Τέλος, πρόσφατα παρουσιάσαμε την πρώτη σειρά Hotel TVs στον κόσμο που αξιοποιεί την τεχνολογία OLED, την Pro:Centric Smart Hotel TVs, η οποία συνδυάζει τον σύγχρονο σχεδιασμό και την ευελιξία της smart τεχνολογίας LG. Είτε πρόκειται για μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα, είτε boutique hotel, αυτές είναι οι τηλεοράσεις που θα κάνουν τη διαφορά.     

-Πώς διαβλέπετε να εξελίσσεται η αγορά της λιανικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα; Ποιες είναι οι δυσκολίες αλλά και οι ευκαιρίες που υπάρχουν στον κλάδο και πώς διαμορφώνεται η ζήτηση από την πλευρά του ελληνικού καταναλωτικού κοινού;

Γενικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών διατηρείται σε πολύ καλό επίπεδο. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία της οικιακής ψυχαγωγίας έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στις τηλεοράσεις πάνω από 50 και 60 ίντσες με το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών να επιλέγει τις 55 ίντσες, μέγεθος που αρχίζει να καθιερώνεται ως κλασική πλέον επιλογή.
Παλαιότερα είχαμε παρατηρήσει ότι οι μεγάλες ίντσες αποτελούσαν βασικό κριτήριο για τους καταναλωτές λόγω μεγάλων αθλητικών γεγονότων, ωστόσο αυτό πλέον δεν ισχύει. Συγκεκριμένα, το δεύτερο εξάμηνο του 2016 παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος στις OLED τηλεοράσεις, επιβεβαιώνοντας ότι οι καταναλωτές είναι πλέον καλά εκπαιδευμένοι και εκτός από μεγάλες ίντσες στρέφονται προς την ποιότητα της απόδοσης της εικόνας και της συνολικής εμπειρίας θέασης. Για εμάς στην LG όπου είμαστε οι πρεσβευτές της OLED τεχνολογίας, αυτή η στροφή στην ποιότητα αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα καθώς είμαστε οι προμηθευτές αυτής της τεχνολογίας και για τα Panels άλλων μεγάλων κατασκευαστών γεγονός που μας βοηθά να διατηρήσουμε μεγάλο μερίδιο της αγοράς.
Ωστόσο και στην κατηγορία των οικιακών συσκευών, ο καταναλωτής φαίνεται να ανταποκρίνεται και να αναζητά πιο αξιόπιστες συσκευές, για τις οποίες είναι ανοιχτός να διαθέσει παραπάνω budget, έτσι ώστε να εξασφαλίσει την αξιοπιστία της και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επίσης, στην αγορά έχουν σημειωθεί τάσεις όπως η αύξηση των πωλήσεων σε πλυντήρια-στεγνωτήρια καθώς και σε συσκευές με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.
Τέλος, ως ηγέτης στην τεχνολογία του Internet of Things (IoT), παρουσιάσαμε μια σειρά από νέες προσθήκες στο IoT οικοσύστημα μας. Θεωρούμε ότι αυτή η νέα τεχνολογία αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία με την LG να εισάγει στην ελληνική αγορά προηγμένες συσκευές όπως το Hub Robot που χρησιμεύει τόσο ως έξυπνη πύλη στο σπίτι (smart homegate) όσο και ως έξυπνο κέντρο κοινοποιήσεων στο σπίτι. Επίσης, τo Hub robot θα είναι διαθέσιμο μαζί με το Smart InstaView Door-in-Door™ ψυγείο της εταιρείας το οποίο χρησιμοποιεί Windows 10, ανοίγοντας το δρόμο για μια δυναμική και διασκεδαστική εμπειρία στην κουζίνα.

-Πριν από μερικούς μήνες πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα το LG Europe Innofest 2017. Ποιος ήταν ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας και ποιες είναι οι τεχνολογικές τάσεις στα  consumer electronics που λανσάρει η LG;

Η LG Europe InnoFest αυτή τη χρονιά ήταν ακόμα πιο ξεχωριστή για εμάς καθώς την υποδεχθήκαμε για πρώτη φορά στη χώρα μας. Αποτέλεσε μία εξαιρετική ευκαιρία να αναδείξουμε τον ελληνικό πολιτισμό και να παρουσιάσουμε τις ομορφιές της Κρήτης στους καλεσμένους μας, ενώ κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν διεθνείς ομιλητές και να γνωρίσουν από κοντά τις νέες προηγμένες LG συσκευές για τις κατηγορίες της οικιακής ψυχαγωγίας και των οικιακών συσκευών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι για την LG Ελλάδος αποτέλεσε επιπλέον μία αναγνώριση της πολύ καλής πορείας της εταιρείας στην ελληνική αγορά.

Στην κατηγορία της οικιακής ψυχαγωγίας, παρουσιάσαμε τη νέα σειρά τηλεοράσεων με τεχνολογία OLED, με εξαιρετικές αποδόσεις υποστηρίζοντας πολλά format HDR (Dolby Vision, HDR 10, Technicolor, HLG) και ήχο Dolby Atmos για πρώτη φορά στις τηλεοράσεις. Η σειρά τηλεοράσεων OLED θα συμπληρωθεί και με άλλες σειρές στην υψηλή και μεσαία κατηγορία ενώ και οι τηλεοράσεις LED δέχτηκαν βελτιώσεις με την τεχνολογία Nano Cell, με εξαιρετικά μικρά pixel τα οποία απορροφούν τις διαρροές φωτός βελτιώνοντας με αυτό το τρόπο τις αποδόσεις της εικόνας. Τις τηλεοράσεις πρόκειται να τις συντροφεύουν οι μπάρες ήχου Dolby Atmos, οι οποίες δείχνουν να κερδίζουν τη προτίμηση του κοινού σε σχέση με τα συστήματα surround, αλλά και το νέο Blu-Ray player 4K της LG με Dolby Vision.

Για την κατηγορία του ήχου, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάσαμε την επόμενη διάσταση των TV Sound Bars SJ9 αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας Dolby Atmos®, το φουτουριστικό ασύρματο Levitating Portable Speaker,  PJ9,  το οποίο αιωρείται στο χώρο πάνω από το συνοδευτικό Levitation Station και τα δυνατά ηχεία LOUDR για ιδανική ατμόσφαιρα για πάρτυ.

Στην κατηγορία των οικιακών συσκευών ξεχωρίζω το παγκοσμίου φήμης InstaView Door-in-Door ψυγείο, γνωστό για την "ευφυή" οθόνη του καθώς και τη λειτουργία Κnock-On με τεχνολογία αιχμής η οποία εξοικονομεί ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει κομψή εμφάνιση βγαλμένη από το μέλλον. Ο χρήστης χτυπώντας δύο φορές την πόρτα του ψυγείου μπορεί να δει το εσωτερικό του μειώνοντας την απώλεια του κρύου αέρα, ενώ με την Dual Door-in-Door, έχει την άνεση των δύο ξεχωριστών προσβάσιμων σημείων για ακόμα πιο εύκολη πρόσβαση στα αγαπημένα τους είδη διατροφής. Παράλληλα, λειτουργώντας με Microsoft Windows 10, η συσκευή μπορεί επίσης να "κατεβάζει" και να χρησιμοποιήσει ποικιλία εφαρμογών από το Windows 10 store συμπεριλαμβανομένων των Allrecipes, Pandora και Netflix. Οι χρήστες μπορούν να εκτελέσουν μία συνταγή, να ακούσουν μουσική και να απολαύσουν μια ταινία, και όλα αυτά στην πόρτα του ψυγείου τους. Επίσης, για το πλυντήριο που αποτελεί άλλο ένα σημαντικό κεφάλαιο του σπιτιού, η LG εισάγει την έξυπνη καινοτομία TwinWash επιτρέποντας στους χρήστες να πλένουν δύο φορτία ταυτόχρονα, με το πρώτο στην κύρια πλύση και το δεύτερο στο mini πλυντήριο που είναι τοποθετημένο στο κάτω μέρος της συσκευής.

Από το επαγγελματικό τμήμα, ξεχωρίζει η LG OLED Wallpaper, η οποία με πάχος μόλις 3,65 χιλιοστά- τόσο λεπτό όσο το πάχος ενός φύλλου χαρτιού- συγκεντρώνει τα βλέμματα τόσο των επαγγελματιών όσο και των καταναλωτών, προσφέροντας μοναδική και καθηλωτική εμπειρία προβολής διαφημιστικών μηνυμάτων και περιεχομένου.

Τέλος, η ανακοίνωση της συνεργασίας μας με την Amazon και συγκεκριμένα με την ψηφιακή βοηθό τεχνητής νοημοσύνης Alexa, φανερώνει μία από τις τάσεις της αγοράς στα consumer electronics που έχει αναγνωρίσει από νωρίς και ακολουθεί η LG. Η Alexa θα παίξει σημαντικό ρόλο στο οικοσύστημα Internet of Things της LG καθώς μπορεί να ενσωματωθεί και να ελέγχει όλες σχεδόν τις οικιακές συσκευές στο σπίτι μέσω του Hub Robot ή και αυτόνομα στα ψυγεία όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να πραγματοποιήσει Online τις αγορές του από το supermarket.

-Τελικά μέχρι πού μπορεί να φτάσει η ευφυΐα των συσκευών;



Έχει πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτά που βλέπαμε παλιότερα σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά. Ποιος θα περίμενε ότι μπορεί το Hub Robot να λειτουργήσει ως οικιακός βοηθός και να μας ενημερώνει αν το γάλα στο ψυγείο πλησιάζει στην ημερομηνία λήξης ή να μας συμβουλέψει να βάλουμε το πλυντήριο αύριο γιατί σήμερα θα βρέξει; Σίγουρα βρισκόμαστε σε μια εποχή που εμείς έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τα πρώτα βήματα των ευφυών συσκευών, ωστόσο πιστεύω ότι είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά τα οφέλη της οποίας θα βιώσει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό η νεότερη γενιά.